Teraz jest 2 sie 2014, o 04:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]



 Strona 1 z 3 [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Akumulator
PostNapisane: 7 sty 2010, o 22:48 
Super user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 17:13
Posty: 4
Witam mam pytanie jaki byłby lepszy akumulator do motocykla żelowy czy zwykły elekrolitowy. Z góry dziękuje


Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: akumulator
PostNapisane: 8 sty 2010, o 08:23 
Super user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:26
Posty: 452
marian535 napisał(a):
Witam mam pytanie jaki byłby lepszy akumulator do motocykla żelowy czy zwykły elekrolitowy. Z góry dziękuje


Zależy ile chcesz wydać. Jeśli masz pozakładane dodatkowe odbiorniki energii (lightbar, alarm, itp) kup żelowy, jeśli nie - zwykły kwasowy. Jesli zamierzasz sie przewracać - żelowy. Jeśli zamierzasz jeżdzić tym motocyklem długie lata - żelowy. Jeśli nic z tych rzeczy co wcześniej, a dodatkowo nie jesteś rozrzutny - kwasowy. Z reguły są tańsze.
Pozdrawiam
Piter



_________________
Hobbystyczne śrub kręcenie to je ono.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Ładowanie aku żelowego
PostNapisane: 16 lut 2010, o 15:44 
Super user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 22:08
Posty: 48
Mam pytanie, jak podładować aku żelowy, podobno trzeba mieć specjalny prostownik?


Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Akumulator
PostNapisane: 30 sty 2011, o 14:28 
Super user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2009, o 23:38
Posty: 944
POTRZEBNA WIEDZA PRZY ZAKUPIE NOWEGO AKUMULATORA DO SWOJEGO MOTO

AKUMULATORY LANDPORT

Firma LANDPORT od wielu lat zajmuje się akumulatorami
do wszystkich typów pojazdów oraz urządzeń. Jednym z jej
sektorów działalnosci jest dział motocykli, quadów oraz skuterów.
Z ponad 25 letnim doświadczeniem zakupów na Dalekim Wschodzie, LANDPORT jest w stanie zaspokoić nawet
najbardziej zróżnicowane wymagania klientów i dostarczyc produkty najwyższej jakosci w bardzo dobrej cenie.
LANDPORT współpracuje wyłacznie ze starannie dobranymi, posiadajacymi certyfikaty ISO dostawcami.
Obok szerokiej sieci dystrybucji europejskiej, LANDPORT posiada również swoich odbiorców w ponad 20 krajach
całego świata.

LANDPORT oferuje najbogatsza na naszym rynku gamę akumulatorów do motocykli, quadów oraz skuterów.
Oto ona:

AKUMULATORY TRADYCYJNE ( KWASOWO - OŁOWIOWE ):
Akumulatory wykonane w technologii konwencjonalnej o zwiększonym prądzie rozruchowym.

AKUMULATORY BEZOBSŁUGOWE:
Akumulatory ołowiowo - kwasowe oznaczone kodami zaczynającymi się od YT, YTZ, YTX, które dziela sie na
fabrycznie zamknięte ( np. YTZ10S, YT12B-4 ) oraz na uruchamiane (zalewane) w momencie montażu do pojazdu,
zawierajace na koncu kodu litery „BS” ( np. YTX12-BS, YTZ10S-BS, YT12B-BS ). Do grupy akumulatorów ołowiowo
kwasowych fabrycznie zamknietych należą także akumulatory o standardowym oznaczeniu YB, ale posiadajace na
końcu kodu w nawiasie litere S ( np. YB16B (S) ).

Kolejnym typem akumulatorów bezobsługowych sa akumulatory oznaczone kodem SLA ( Sealed Lead Acid
szczelnie zamkniete ołowiowo - kwasowe ). Sa one szczelnie zamkniete już w fabryce, dzięki czemu moga pracować
w każdej pozycji. Akumulatory bezobsługowe produkowane są w technologii AGM ( Absorbed Glass Matt ).
Cały elektrolit wchłoniety jest w separatorach z włókna szklanego,
które znajduja sie miedzy płytami akumulatora.
LANDPORT oferuje akumulatory zamkniete fabrycznie
( w technologii SLA - AGM ) zastepujace akumulatory
tradycyjne oraz akumulatory bezobsługowe z osobnym
elektrolitem ( np. SLA12-8, SLA12-18 ).
UWAGA BARDZO WAŻNE !!!
Czesto zdarza sie, że nieświadomi użytkownicy usiłują po odkorkowaniu akumulatora bezobsługowego sprawdzić
poziom elektrolitu, a nie widzac go przechylaja akumulator usiłujac wylac jego „resztki”. Sądzac, że akumulator jest
pusty dolewają do niego wody lub elektrolitu niszcząc go bezpowrotnie. :(

Zalety akumulatorów bezobsługowych ( w stosunku do tradycyjnych ):
- nie wymagaja uzupełniania wody i ciagłej kontroli poziomu oraz gestosci elektrolitu,
- dzieki szczelnosci sa bezpieczne w eksploatacji i bezpieczne dla srodowiska,
- przy tych samych gabarytach maja wiekszą pojemnosc i prad rozruchowy,
- w przypadku uszkodzenia, akumulatory wykonane w technologii AGM uniemożliwiaja wyciek elektrolitu.
UWAGA! NA TYCH KTÓRZY PRÓBUJĄ NAM WCISNĄC TAKĄ (ŻELÓWKĘ ) :-)

Akumulatory bezobsługowe ( szczególnie bezobsługowe zamkniete fabrycznie ) bardzo czesto mylone sa
z akumulatorami Żelowymi! Czesto jest to spowodowane niewiedza, ale jeszcze czesciej checią sprzedaży
w bardzo konkurencyjnej cenie akumulatora niby „żelowego”. :twisted:

AKUMULATORY ŻELOWE:
Akumulator żelowy to rodzaj akumulatora bezobsługowego, ołowiowo-kwasowego z żelowym elektrolitem.
Kwas siarkowy po wymieszaniu z krzemionka tworzy masę o konsystencji żelu.
Zalety akumulatora żelowego w stosunku do klasycznego akumulatora bezobsługowego w technologii AGM:
- dużo wyższa odpornosc na wstrzasy i wibracje (szczególnie ważne w pojazdach terenowych ze względu na przechyły),Czoper coś o tym wie :grin: :friends:
- zmniejszone samorozładowanie,
- bardzo wysoka wydajnosc przy długich czasach rozładowan,
- bardzo dobrze toleruje podwyższona temperature pracy,
- pełny powrót ze stanu głebokiego rozładowania - nawet, jesli ponowne ładowanie baterii nastepuje po dłuższym
czasie,
- zwiekszona ilosc głebokich cykli rozładowania - ładowania

UWAGA! CO BY NIE POPSUĆ :oops:

Akumulatory żelowe i AGM ładujemy tylko specjalnymi ładowarkami!
Warunkiem uzyskania gwarancji na akumulator w terenowych motocyklach oraz ATV jest zastosowanie
akumulatora żelowego.

Ps
Moja firma długo poszukiwała akumulatorów wysokiej jakosci w przyzwoitej cenie.
Akumulatory LANDPORT sprzedajemy od roku 2008, a odsetek reklamacji nie przekroczył 0,5%!



_________________
Dziki
Tel 604 600 559
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: akumulator
PostNapisane: 30 sty 2011, o 17:02 
Super user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2009, o 23:38
Posty: 944
RISTO , czy juz nabyłeś ładowarkę ? -- jeśli nie do nabycia u mnie



_________________
Dziki
Tel 604 600 559
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 26 lut 2012, o 12:29 
Super user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2011, o 11:44
Posty: 13
Jedna krótka uwaga. Każdy motocykl ma zalecany akumulator, albo żelowy, albo kwasowy. Oba typy różnią sie wysokością napięcia ładowania! Żelowy ma chyba 16.8 Volta! A więc zastosowanie akumulatora kwasowego, tam gdzie ma być żelowy, może poskutkować szybkim zniszczeniem nowej baterii! Odwrotnie zaś, akumulator będzie niedoładowywany. Standardowy prostownik daje 14.5 Volta, i dlatego nie nadaje sie do ładowania ( porządnego) baterii żelowych. Ale chyba każdego stac na zakup automatycznej ładowarki za 39 - 70 pln?
Np tutaj:
http://www.motoakcesoria.com/ladowarka- ... -1341.html
Automaty dbają najlepiej o stan akumulatora i mogą być podłączone na kilka miesięcy, same sie cyklicznie włączając i wyłączając.
I to by było na tyle w temacie.
Nie polecam myślenia typu wszyscy projektanci motocykli na świecie są głupsi niż ja i mój kolega.
Jak czasami tak zdarza mi się myśleć, to się okazuje, że nie miałem racji.
K-Pax



_________________
Boże, obdarz mnie spokojem, bym zaakceptował
Rzeczy, których nie mogę zmienić,
Odwagą, bym zmienił rzeczy, które zmienić mogę,
I Mądrością, bym umiał je rozróżnić.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 6 lut 2013, o 20:34 
Super user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 20:07
Posty: 1
koledzy sprawa ma się tak. Wprawdzie zobaczyłem, te wpisy teraz a są one z lutego 2012 ale powiem coś co może będzie przydatne dla innych, którzy będą mieli problem z ładowaniem akumulatora. Chodzi o to, że żaden prostownik nie ma ustalonego napięcia ładowania. W chwili gdy zaczynamy ładować jest ono duże i zmniejsza się gdy akumulator jest stopniowo ładowany. Zależy to od pojemności akumulatora. Im większa jest pojemność to prąd ładowania jest większy a co za tym idzie napięcie ładowania. Pod koniec ładowania może wynosić nawet i 1v. Cały wic jest w czymś innym. Akumulatory kwasowe ładujemy inaczej niż żelowe. Kwasówki mówi się fachowo/ co nie będę omawiał zawiłości elektroniki/ ładujemy jedno lub dwupołówkowo/amplituda/. Natomiast żelowe ładowane są impulsowo. Oznacza to, że żelowego nigdy nie naładujemy prostownikiem do akumulatorów kwasowych. Będzie się trochę ładował i ulegał zniszczeniu aż padnie. I teraz jeżeli w motorku chcemy zastosować żel to trzeba wiedzieć dokładnie czy prostownik go obsłuży bo jeżeli nie to opłata będzie podwójna. To jest cały wic i nie ma znaczenia ile wolt mają prostowniki. Zewnetrzne nowej generacji prostowniki mają tą możliwość obsłużyć ten i ten, ale po włożeniu do motorka zacznie żel zasilać prostownik do kwasówki i go wykończy. To tyle. Proszę mi uwierzyć na słowo. Pozdrawiam. Dodam, że tymi akumulatorami obracalem ponad 25 lat.


Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 7 lut 2013, o 08:02 
Super user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 paź 2009, o 15:26
Posty: 452
gaculek napisał(a):
...Im większa jest pojemność to prąd ładowania jest większy a co za tym idzie napięcie ładowania. Pod koniec ładowania może wynosić nawet i 1v. ... Dodam, że tymi akumulatorami obracalem ponad 25 lat.


Jak na 25 lat doświadczeń to niezłe banialuki.

Piotr



_________________
Hobbystyczne śrub kręcenie to je ono.
Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 7 lut 2013, o 16:09 
Super user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 paź 2009, o 09:05
Posty: 484
Handlować czymś nie musi się równać znać się na tym...


Offline
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Akumulator
PostNapisane: 7 lut 2013, o 18:13 
Super user

Dołączył(a): 6 lis 2009, o 21:47
Posty: 41
no jak na 25lat obrotu ,to zaje......te bzdety opowiadasz


Offline
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
 Strona 1 z 3 [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Podobne tematy

Akumulator do VN 750 - ODDAM za piwo. Dział: Giełda Autor: Brein Odpowiedzi: 1

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do: